tirsdag den 13. december 2011

Himmelsk

smager den is jeg har lavet til jul de sidste mange år, tit er det at den har været lavet i aller sidste øjeblik,men den er lige så sikker til jul som juletræet :)
Den indeholder:
100 gr Toblerone
1 kop Brun farin
6 æggeblommer.
1 tsk Vanille essens

1/2 ltr fløde
som piskes i en skål for sig selv og stilles i køleskabet.






Toblerone hakkes i små stykker.








Æggeblommerne piskes godt stive.






Kom den brune farin i skålen sammen med de piskede æggeblommer og pisk det godt sammen.
Kom den piskede fløde sammen med farin/blomme massen,
det røres stille og roligt sammen.







Til sidst røres tobleronen i.


Find nu din smukkeste dåse og klæd den med smørpapir og hæld isen i. Fryses ned og for guds skyld lad være med at smage den før juleaften...ellers har du nemlig ingen is til jul :)





Som i kan se så har min dåse været brugt til formålet før.
I år da jeg købte ind til isen havde jeg opskriften dobbelt i hovedet OG købte til en dobbelt opskrift ud fra det....det vil sige fire-dobbel i det hele...men det gør ikke noget,
jeg ved at det bliver min familie kun glad for:)


Knus og kram herfra





4 kommentarer:

  1. Neeej, den opskrift må jeg prøve. ;-) Så tror jeg nemlig jeg bliver populær herhjemme :-D
    Uhm, det ser lækkert ud. ;-P
    Knus og kram fra mig

    SvarSlet
  2. Lækkert - jeg kunne godt spise noget lige nu :o)

    SvarSlet
  3. Uhm, den ser lækker ud... ;o) Jeg kan godt forstå der ikke skal smages før jul, af skræk for at det hele er spist inden...

    Knus Britta

    SvarSlet

Tak for at give bloggen liv :)