tirsdag den 26. juni 2012

Jeg har ledt og ledt...

og tror at jeg har fundet den....ROSEN....
Min nabo har et espalier med en rose i en vidunderlig farve som dufter himmelsk og
blomstrer længe....
Kan i husk min store drøm om Lysthus med roser og klematis der kravler op
ad  stolpene? Det her er rosen,den har orange blomster knapper,der forvandles over i
en gul rose som igen forvandles til


min ynglings farve.....lys lyserød næsten over i cremet....

Jeg havde jo snakket med min nabo,men som hun sagde så var det 20-30 år siden hun købten den,
hun kom til mig senere og der havde hun kigget i alle hendes haveblade,men ikke fundet den...

Det gjorde jeg så i foråret på en planteskole.Jeg har ventet
spændt på om den nu ville forandre sig fra den ene til anden og tredje farve.
Nu kan jeg så endelig konstatere at det gør den.
Jeg købte også fire stykker,en til hver anden stolpe og så er det bare med at finde den
rigtige klematis som blomstrer længe,det skal jeg nok:)

Kan i have en rigtig god blæsende dag derude.

Knus og kram herfra.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker også blomster der skifter farve i løbet af deres blomstring.
    Og jeg glæder mig meget til at se dit lysthus fyldt med roser og andre smukke duftende blomster. :-)
    Knus og kram til dig fra mig

    SvarSlet
  2. Nydelig rose. Skjønner veldig godt at du har sett etter nettopp denne!

    Ønsker deg en fin sommerkveld. Klem

    SvarSlet

Tak for at give bloggen liv :)