onsdag den 15. august 2012

Hvad er venskab?

det kan da være mange ting...ikke?
Jeg har aldrig været den der har mange venner,det har jeg ikke brug for
og har aldrig haft.
Efter at jeg ikke kunne arbejde mere så tænkte jeg at hvis jeg  
ikke gjorde noget ville mit liv gå i stå,jeg er nød til at have rytme i min dagligdag
og se noget fra hånden,ellers føler jeg at jeg ikke er meget værd og så var det jo også med sproget,
mit dansk ville gå helt til hvis jeg ikke blev ved med at møde mennesker og snakke med dem:)
Jeg søgte de forskellige steder der var nogle der mødtes med samme interesse som jeg.
Aktivitescenter var en af dem, scrapbooking er der også nogle der mødes til hver fjortende dag,
glas passer mig bedst,fordi det er om formiddagen hvor min energi er tilstrækkelig.
Så var der engang at jeg manglede garn og gik til garnhandleren,på vej ud af døren så jeg en lille
seddel om begyndende strikkecafé,hvis der var nogle interesserede.....
Jeg skrev en mail til vedkommende og gik med den vinter...siden er det...hvad...tre-fire år.
Med tiden begyndt vi at mødes og have kontakt i dagligdagen, DET fortryder jeg ikke...
det er et godt venskab der har udviklet sig der,begge veje :) Hvis der går lang tid imellem vi mødes,
så kommer der besked " om alt er ok? ".... 
I sidste uge kom hun på besøg og vi havdedet lige så godt som vi altid har det når
 vi mødes,der bliver snakket om alt og ingenting,grinet og nogle gange også grædt...
det hører jo til med livet og godt venskab:) Lige pludselig tager hun op et brev,
sammenfoldet kopi af et e-mail...jeg begyndte at læse, forstod det ikke helt...
men det gik op for mig lige så stille.....hun havde tænkt på en af mine helt store ønsker....
besøg til Claus Dalbys have....
Jeg får stadig tårer i øjnene når jeg kigger på brevet....sikke en tanke.
Det er venskab i den grad:)
Tusind tak søde,søde ven

Knus og kram herfra.
8



5 kommentarer:

  1. Hæ mín kæra

    ég var að enda við að lesa bréfið sem myndin er af og ef þetta er ekki ekta vinskapur þá er hann ekki til. Hér sit ég og er enn að þurrka augun, vá ég á bara ekki til orð til að lýsa þeim tilfinningum sem fóru um mig við lesturinn. Ég þakka fyrir að þú átt svona vin.

    Knús og kossar.

    SvarSlet
  2. Måske kan du få én til at oversætte det til islandsk ;-)
    Nej, spøg til side...

    Jeg håber da du har forstået det nu hvor der er gået nogle dage ;-)
    Du er min ven for altid.
    Knus fra Heidi

    SvarSlet
  3. Det brev er jo rørende læsning. Sådan en ven skal man værne om.

    SvarSlet
  4. Får tårar i ögonen...är så glad för din skull, kram

    SvarSlet
  5. Vidunderligt! - Rigtig god tur!!
    Måske man er heldig at se billeder bagefter;-)

    :-) Dorthe

    SvarSlet

Tak for at give bloggen liv :)