onsdag den 19. januar 2011

Jeg er så BANGE...

for at blive misforstået.......så er det sagt :) jeg fik en kommentar fra Dorit til mit indlæg i går...og er selvfølgelig MEGET glad for det.. Men mit svar kan nok sætte gang i nogle tanker........
For sikkerheds skyld fordi jeg er så bange for at blive misforstået så vil jeg gerne give en lille forklaring....
Vi har været en del igennem i vores lille familie, lige som alle andre har...
Og derfra kommer den der at sygdom : GIVER NOGET,MEN DEN TAGER OGSÅ NOGET......
Min mand fik en hjerneblødning da han var lidt over 20 år og det var hårdt med to små børn og gravid til det tredje, MEN det har også givet os et samenhold og helt andet syn på livet og vi har været uden bekymringer for alle de bagateller der kan fylde ens hverdag....
Jeg har været igennem depression to gange, det var også hårdt,MEN igen det giver også noget....bare glæden ved at solen skinner i dag og sådan små ting vi ikke plejer at lægge mærke til....
Min man fik blodprop i hjertet 44 år gammel....det var også rigtig hårdt, MEN det giver også noget....glæden ved at vågne sammen hver morgen bliver utrolig stor,at kunne holde om hinanden,og bare at vi stadig trækker vejret sammen.....
Jeg fik konstateret fibromyalgi for fire år siden, det var også rigtig hård periode....MEN det giver også noget... jeg har muligheden for at gøre tingene i mit eget tempo, jeg har også lov til at lave ingenting hvis det er det jeg kan i det øjeblik.....og selvom det gør ondt så er det ikke livsfarligt....
Selvfølgelig giver sygdom begrænsninger og livet er ikke altid nemt at overskue i de forskellige situationer, og det tager altid noget fra en. Noget kan man få igen ved at arbejde med tingene, noget er tabt for altid.
MEN så kan en også få noget helt nyt i stedet...det er jo synet på ens liv og jeg tror også at selvom det ikke altid er nemt så er man nød til at fokusere på mulighederne i stedet for begrænsningerne..men TRO mig det har også kostet blod sved og tårer at nå hertil..jeg er jo ingen engel som flyver rundt med kun kloghed...
jeg har også været der hvor jeg så ingen muligheder,kun begrænsninger og JEG FALDER S** STADIG I :)
Jeg håber at det her forklar lidt hvad jeg mener:)
Rigtig god dag til jer der ude.....

Knus og kram herfra

2 kommentarer:

  1. Da jeg sad og læste dit indlæg, kunne jeg mærke hvordan tårerne myldrede frem i mine øjne, for jeg ved hvad du har været igennem. Du kan fortælle om tingene og forklare det på en sådan måde, at man slet ikke er i tvivl om, at bagved er der en superstærk kvinde, der ikke har ondt af sig selv, og som er fantastisk til at se det positive i alt, og få det bedste ud af dét livet har budt dig.
    Et kæmpe-kram herfra :-)

    SvarSlet
  2. Hvilket prægtigt og positivt indlæg!

    SvarSlet

Tak for at give bloggen liv :)