torsdag den 18. august 2011

Chok...


Ja og et KÆMPE et af slagsen er hvad vi fik i forgårs... Mit hjerte fik for to år siden forkølelses-sår i øjet...ja du læste rigtigt...i øjet...Nåh det fik han behandlet godt og det gav ingen skade. SÅ var det her i starten af juli hans øje begyndte at løbe i vand og blev rødt,så vi tænkte at det var det samme igen....Vi tog først til egen læge,så til vagtlægen og endte med en øjenlæge vi ikke kender,da vores øjenlæge havde ferie...han fik zovir salve og dråber og det skulle smøres og dryppes fem gange dagligt i ti dage...de gjorde vi så og det forsvandt......puha en lettelse.
Den varede dog ikke længe....i sidste uge begyndte det igen og da han havde tid den 24 august til det årlige kontrol pga sukkersyge syns han at det godt kunne vente, men i mandags blev det helt galt så vi ringede øjenlægen op og måtte komme dagen efter......Vi kørte til Herning og troede at han skulle bare få nogle nye dråber eller salve og så var det det.....MEEN ok nej....hans syn på det øje er meget nedsat at hvis han skulle fornye sit kørekort så ville han IKKE kunne få nyt...... Der fik vi da noget af et chok....hans arbejde afhænger af kørekortet og hans arbejde er jo HANS LIV...... det problem kunne dog løses med briller....der kom da næste chok, de løb op til den nette summe af : 8.883  danske kroner...tak for kaffe....
Men da vi var jo kørt hele vejen kunne øjenlægen lige så godt kigge hans diabets-øjne efter også. Og der er det så lige at vi tager de positive BRILLER på..... de er helt fine hans øjenbunde og ikke en skade fra diabetes der :D det blev dagens gode nyhed og så håber vi at virus-skaden bliver bedre med tiden,selvom han nu ikke ville love det....
I næste uge tager vi turen igen...han vil gerne holde øje med at det bliver bedre,indtil da skal øjet dryppes fem gange om dagen.

Lige om lidt skal jeg til hudlæge...har døjet med mærkelige ligesom hårde bumser øverst på mine ører i godt stykke tid....min lille pige den yngre af slagsen siger at det er bare fordi jeg er ved at få Elfe-ører :D:D:D

Kan i have en rigtig god torsdag derude,den ser lidt overskyet ud fra mit vindue.

Knus og kram herfra
6

5 kommentarer:

  1. Oj då, att ett virus kan ställa till det så !
    Skönt att det går mot det bättre. Glasögonpriset hade vem som helst trillat av pinnen över. Ni får åka till Sverige och köpa glasögon, mycket billigare här ! Här i Helsingborg är det många danskar som köper glasögon, bildelar m m.
    Ha en fin week end, kram från Eva

    SvarSlet
  2. "Sjovt" nok har jeg sådan nogle hårde bumse-lignende ting under mit højre øre. Jeg fik det fjernet for mange år siden, men det er vendt en smule tilbage. Det er bare noget talg-fidus. Intet alvorligt i det.
    Jeg krydser fingre for at det bliver bedre med Smári's øje.
    Knus og kram

    SvarSlet
  3. Hvor er det træls for jer. At miste en del af synet,mha det er da noget at det værste når man har et arbejde der er afhængig af at man kan se. Godt der blir ho,d øje med øjet.

    Jamen jeg er da også sikker ar du er ved at få elfe- øre ;0))

    SvarSlet
  4. Pyha, det lyder bestemt ikke rart, vi er jo ganske afhængige af vore øjne.
    Håber, det hele bliver godt igen - også dine elfeører

    SvarSlet
  5. Uha, engang imellem bliver man altså rystet lidt igennem. Jeg kender det desværre godt men jeg håber, I begge kommer godt ud på den anden side af det hele ... og stadig med et par håndører på lommen til kommende julegaver ;-)

    Rigtig god weekend til Jer.

    SvarSlet

Tak for at give bloggen liv :)