lørdag den 8. oktober 2011

Hvis jeg nu siger....


cykelslange eller gummi..................Hvad siger i så???

Mens jeg var på ferie fik jeg en e-mail igennem min lille butik på Amio.I den stod om jeg viste at cykelslanger og gummi var farlige og at det kunne være at det skræmte kommende kunder væk hvis jeg brugte det i mine produkter...



Uha tænkte jeg og skyndte mig at slette alle mine varer undtagen en, jeg ville jo ikke være den der var skyld i at folk bliver syge eller skræmme dem væk hvis de bruger mine hårspænder eller mine mobil-etui...

Jeg kan sagtens tage til mig når nogen vil være sød og påpege at der er noget farligt vi bruger det er slet ikke det....



Men da jeg havde læst artiklen flere gange, forstår jeg det sådan at det ikke er bevist at det er farligt at bruge cykleslanger...misforstår jeg noget eller????

På bagsiden af cykelslangen sætter jeg filt så den kommer ikke i kontakt med hovedbunden..men den bliver  da berørt da en putter spænden i håret...


Jeg bruger også sodavandsdåser til blomsterne......







og mokai-dåser...er det farligt?  Jeg syntes at det var en fed måde at genbruge ting på....Efter at have tænkt en del over det her så syns jeg at den bedste mulighed til at få vurdering ville være at spørge jer derude...hvad syns i ?
Ville i lade være med at bruge cykelslangen???? eller for den sags skyld dåsen?

På forhånd tak for hjælpen :)

Knus og kram herfra
9


2 kommentarer:

  1. Jeg ville sige "Tak for beskeden" og så ellers fortsætte med at bruge dåser, cykelslanger og gummi, for hvis det ikke er bevist, at det er skadeligt, så er det kun gisninger og dem kan vi ikke bruge til så frygtelig meget, efter min mening.

    De som er nervøse, lader bare være med at købe dine (og andres) produkter og resten forelsker sig og køber løs. Set med mine øjne, er det så enkelt. Indtil andet er bevist, naturligvis ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg har læst mig til på norske hjemmesider, at cykelslange indeholder ftalater, som kan være forskellige slags. EU har forbudt brugen af ftalater i legetøj til børn. Nogen af dem er kun forbudt i forbindelse med legetøj, som kan puttes i munden. Men de er forbudte stoffer.

    Det synes jeg må være bevis nok. Jeg selv ville aldrig købe en pung, taske, halskæde eller lignende som kom i forbindelse med huden. Men produkter, hvor gummiet ikke rører huden ville jeg have det okay med.

    Jeg ville heller ikke, som Anita, bare fortsætte med brugen af det. Fordi
    lovgivningen siger, at produkter skal være sikre at anvende til det de er beregnet til. Altså cykelslange. Den siger ikke noget om alternativ anvendelse, fx. armbånd. Men omvendt siger lovgivningen, at producenten eller importør har pligt til at sikre sig, at produktet er sikkert at bruge. Dvs. at hvis du sælger fx. armbånd af cykelslange, og hvis det så det viser sig at være giftigt, kan du drages til ansvar. Især, hvis du har været vidende om det.

    SvarSlet

Tak for at give bloggen liv :)