onsdag den 5. oktober 2011

I alle mulige


og umulige farver........
Islandsk uld...om jeg nyder at besøge den butik...det kan i tro jeg gør og det er som det plejer at være,jeg går rundt derinde og i og æ og o...de lyd jeg ikke giver fra mig..og denne gang blev jeg SÅ modig at jeg spurgte om lov til at tage billeder.....så kan jeg nyde det syn hele året :D

Det er "plötulopi" plade-uld og "létt-lopi", lopi-let, "einband" entrådet, en meget tynd udgave og der er "kambgarn" mon ikke det kan forstås på dansk:) 

Kambgarn er noget helt ny,jeg har i hvert fald ikke set det før....det er 100% ren uld, men blødt som en babynumse.....det vil sige at det kradser ikke,selv ikke på dem der syns at den islandske uld kradser...jeg syns ikke at nogen af den gør,men sådan er vi forskellige.

Billedekvaliteten er ikke helt i top...men farverne uha..syns i det er mærkeligt at jeg taber mig fuldstændig derinde????


Denne butik ligger lidt udenfor Reykjavík,men er bestemt et besøg værd, den er  i den bygning der engang husede den gamle uld-fabrik Álafoss og bærer butikken samme navn.Det er de sødeste mennesker der arbejder der og meget hjælpsomme.Der kan også bestilles på nettet og er de meget hurtige med ekspedition.
Jeg skulle faktisk kun købe noget for en herhjemme...men tror i at jeg kunne stå for det?????
Mere om det i næste indlæg..........:D

Kan i have en rigtig onsdag derude, den ser lidt overskyet ud fra mit vindue.

Knus og kram herfra.
9

2 kommentarer:

  1. Tusind tak for den dejlige formiddag i går, sødeste Silla :-)

    Jeg har skrevet en mail til Alafoss, for jeg kan ikke finde Kamgarnet hos dem og det er umuligt at finde det ude på nettet, så jeg er lidt spændt på, om det kan lade sig gøre. Jeg fandt også ud af, at der vil komme noget told-halløj, så måske ender det med, at jeg er nødt til alligevel at købe garnet her i DK (dog ikke nede hos "rygeren"!).

    Nu må vi se, men lækkert er det virkelig :-)

    Knus til dig

    SvarSlet
  2. Jeg strikkede mit sort/hvide sjal i Kamgarn, som jeg købte i Reykjavik. Det er superdejligt efter vask.
    Kram

    SvarSlet

Tak for at give bloggen liv :)